Sayfalar

20 Temmuz 2011 Çarşamba

Soli-Pompeiopolis Sütunları İçin Tedbir Alınmalı!

 

 

**

**

 

Soli-Pompeiopolis Sütunları Önünden Geçen
301. Sokak Sahil Yolu İçin
Tedbir Alınması Hakkında Dilekçe:


Sayın Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu'na,

Adana Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’ne

Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü'ne

Mersin Müzesi Müdürüne

Mimarlar Odası Mersin Şubesi'ne

Mezitli Belediyesi’ne




Mersin Merkez İlçe Mezitli’de, Viranşehir bölgesinde, Soli-Pompeiopolis 1. dereceden arkeolojik sit alanında, Güney-Liman ucundaki sütunların önünden, antik Liman çanağı dolgusu üzerinden,  haritada “301. Sokak” olarak yer alan bir karayolu geçmektedir.

 (
http://www.netkayit.com/turkiye-haritasi.php?l=36.74314849788877,34.54024314880371 )


Antik liman yoluyla şehre girişin sağlandığı ana kapının bulunduğu varsayılan alan üzerinden geçen ve ayağa dikilmeye çalışılan sütunlara 3 metre mesafede bulunan “301. Sokak” karayolu, antik liman çanağının kazılmaya başlanmasıyla birlikte, zaten  çalışmaların en temel engeli halini alacaktır.

Tarafımızdan, 21 Ocak 2011 günü  Soli-Pompeiopolis antik şehir ve limana yapılan keşfi takiben  kaleme alınan raporumuzda:
“…. Liman parkı yönündeki asfalt yola, Karayolları ile iletişim halinde, çift taraflı hız ve ağırlık uyarı panolarının yerleştirilmesi yanında çift taraflı kasisler konulmasında sütunların geleceği için yarar olacağı gözlemlenmiştir” denilmişti:

Farklı kurumlara ve bu arada Mezitli Belediyesi’ne de sunulan Arkeo-Sev’in ilgili raporunda önerilen  “hız ve tonaj sınırlaması” gibi tedbirlere, “301. Sokak” yolunun ilgili bölümlerinde, başvurulmadığını üzüntüyle saptıyoruz.

Soli-Pompeiopolis için bütünlüklü ve ana hedefli bir koruma planı yapılmadan,  güney uçtaki 14 sütun için özel bir restorasyon projesi hazırlanmış ve Mezitli Belediyesi’nin hazırladığı bu projeye Mersin İl Özel idaresi tarafından % 80 katkı payı karşılığı 800 000 Tl.  aktarılmıştır.  İlgili sütunların restorasyon yapım işi yüklenci firma tarafından yürütülmektedir.

Arkeo-sev tarafından bölgede yapılan incelemeler, şu an itibariyle, restore edilen sütunlara 3 metre mesafedeki “301. sokak” sahil yolu üzerinde hız ve tonaj limitine ait bir tedbir alınmadığını; restorasyon çalışmasının ise sürmekte olduğunu göstermektedir.

Haritada “301. Sokak” olarak geçen bu karayolunda, sütunlar bölgesinde oluşan vibrasyon ve rezonansın yıkıcı etkisine karşı bir tedbir düşünülmeden, sütunların ayağa kaldırılması çalışmasına devam edilmesinin doğru olmadığını düşünüyoruz.

Bu noktada, yüklenici firmaya da sorumluluklarını özel olarak anımsatmak istiyoruz.

Biz Arkeo-sev olarak, şu anda üzerinde özel bir hız ve tonaj kısıtlaması olmayan  “301. Sokak” yolu ile ilgili olarak:

- Uzun vadede, “Madımak Sitesi” ile “Jasmin İşletmesi” arasındaki bölümün taşıt trafiğine tümüyle kapatılması,

- Acil olarak ise, “Madımak Sitesi” ile “Jasmin İşletmesi” arasındaki bölümde hız ve tonaj limitli bir uygulamaya geçilmesi,
gerektiğini düşünüyoruz.

Bu noktada, bir  “bilirkişi heyeti”nin yerinde incelemesine bağlı olarak, uygun görülen önlemlerin acilen alınmasını saygılarımızla arz ederiz.

Arkeo-Sev Projesi Girişimi



Ek: Fotoğraflar
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.162978870442509.41628.100001911912436

****

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Free Hit Counter