Sayfalar

27 Aralık 2011 Salı

Arkeo-Sev, Öğrencilere Kültürel Mirası Tanıtmaya Devam Ediyor!




Akdeniz Belediyesi  ile Arkeo - Sev Platformu tarafından Akdeniz İlçesi İlköğretim Okullarında  Birlikte Verilen “Arkeolojik Kültürel Mirasın Korunması Seminerleri”  Başarıyla Sonuçlandı...



18 Ekim'de Ahmet Mete Işıkara İlköğretim Okulunda Başlayan Seminerler  27 Aralık'da M. Fatih Deveci İÖ Okulunda Sonlandı...

Prof. Dr. Ahmet Mete Işıkara, kendi adını taşıyan "Ahmet Mete Işıkara İlköğretim Okulu"ndaki öğrencilere Arkeo-Sev aracılığıyla  gönderdiği yazılı bir mesajla katkıda bulundu.



Ekim ayında, Mersin’in merkez Akdeniz ilçesindeki İlköğretim çağı öğrencileri arasında, “
Arkeolojik Kültürel Değerlerin Korunması” için başlatılan, tarih-kültür varlıklarının tanınması ve korunması bilincinin geliştirilmesini amaçlayan "gönüllü eğitim kampanyası" 27 Aralık'ta son buldu.

 


Seminer Verilen  Okullar

Ahmet Mete Işıkara İ.Ö.Okulu, Cengiz Topel İ.Ö. Okulu, Fatih İ.Ö. Okulu, Hatice Uluğ İ.Ö. Okulu, Mithatpaşa İ.Ö. Okulu, Ahmet Şimşek İ.Ö. Okulu, Üç Ocak İ.Ö. Okulu, Hürriyet İ.Ö. Okulu, İleri İ.Ö.Okulu,  Gazi Paşa İ.Ö. Okulu, Mehmet Fatih Deveci İ.Ö. Okulu.


11 İÖ Okulunda 17 750 Öğrenci ve Yaklaşık  35 000 Öğrenci Velisi..

 

Arkeolojik kültür varlıklarının değerlerini tanıtma ve arkeolojik tahribata karşı koruma bilincini geliştirme amacı taşıyan eğitim seminerleri, gönüllü eğitmenler tarafından, toplam 32 farklı oturum halinde, bünyelerinde yaklaşık 17 750 öğrenci bulunan,  Akdeniz ilçesine bağlı 11  İlköğretim okulunda verilmiştir.                                                           



Öncelikli Hedef Kitle'ye İnteraktif Görsel Sunum

Akdeniz Belediyesi ile Arkeo - Sev Gönüllülerinin ortak projesi olarak gerçekleşen bu eğitim çalışmasında, İlköğretim okullarındaki 4. ve 5. sınıf öğrencileri, kampanyanın öncelikli hedef kitlesi olarak belirlendi ve seminerlere bu öğrenciler katıldı.

 




Eğitim Seminerlerinde Görsel Sunum...

Arkeolojik kültür varlıklarının  genel tanımlarının yapıldığı sunumlarda tarihsel varlıklar, antik kentlerden görünümler ve antik Kilikya’nın önemli bir parçası olarak Mersin’in günümüzden  9000 yıl kadar geriye giden neolitik dönem tarihi hakkında genel ön bilgiler de verilmiştir.


Soru-yanıt özellikli bu sunumlarda arkeolojik varlıkların tüm insanlığın kültür emanetleri olarak korunmasının önemi ve gereğinden yola çıkılarak, öğrencilere farklı türdeki arkeolojik tahribatlara karşı korumacılık anlayışı kazandırılmaya çalışılmıştır.


Akdeniz ilçesinde, 18 Ekim - 27 Aralık 2011 tarihleri arasında  yürütülen bu eğitim kampanyasının özel amacı, öğrencilere bir arkeoloji eğitimi vermek değil; İlköğretim çağındaki çocuklarda arkeolojik emanetlere, tarihi ören yerlerine karşı özel bir ilgi ve  arkeolojik kültür emanetlerine karşı koruma duygusu oluşturabilmekti.
 


Seminere Katılan Her Öğrenciye Boşür Ve Katılım Belgesi



 


Bu amaç doğrultusunda, öğrenciler ile kültürel varlıklar arasında bir sevgi bağlantısı oluşturabilmek ve bu bağı anımsanabilir kılmak için, katılımcı tüm öğrencilere, seminer öncesinde "Tanıtım Broşürü" ve seminerin sonunda ise, isimlerine özel bir “Katılım Belgesi” verilmeye çalışılmıştır.



Bu seminer kampanyası boyunca, Akdeniz Belediyesi tarafından basımı üstlenilen toplam 10 000 adet "Tarihi Eserleri Koruyalım" başlıklı "Tanıtım Broşürü" ile yaklaşık 4 500 adet "Katılım Belgesi"  basılı materyalleri kullanılmıştır.

Teorik Sunumdan Müze ve Ören Yeri Gezi Uygulamasına
 
Bu eğitim kampanyasının tamamlayıcı parçası olarak, öğrenciler için müze ve örenyeri gezilerinin düzenlenebilmesi de, bir hedef olarak belirlenmişti.

Önümüzdeki dönemde, okul yönetimlerinin öğrencilere müze ziyaretleri yolunda adım atacaklarını umuyor; bu taleplerin aynı zamanda, "Mersin'e yeni bir arkeoloji müze binası yapılsın" isteğine bir desteği de ifade edeceğini düşünüyoruz.


Diğer yandan, Akdeniz ilçemizde, önümüzdeki dönemde,  Tırmıl Tepe Höyüğünün  tanıtımına özel ağırlık vermek gerektiğine  inanıyoruz. Umuyoruz ki, gelecek yıl içinde,  Tırmıl Tepe höyüğünün bir  "arkeo-park" olarak değerlendirilmesi yolunda daha somut adımlar atılacaktır.

 
Tüm Katkılara Teşekkür
 
Başta Akdeniz Belediye Başkanı sayın Fazıl Türk olmak üzere, bu  kültürel eğitim etkinliğine onay ve katkı veren ilgili tüm resmi-sivil kişi ve kurumlara; Akdeniz Belediyesi Kültür Ve Sosyal İşler Müdürlüğü yetkili ve çalışanlarına; bu eğitim kampanyasına özel ilgi ve katkı sunan  Prof. Dr. Ahmet Mete Işıkara'ya, teşekkür ediyoruz.


Arkeolojik Emanetlere Sahip Çıkalım

Arkeo-Sev, insanlık mirası olan "arkeolojik kültür emanetleri"nin  korunması bilincinin tüm kamuoyu nezdinde oluşması ve korumacılık duygusunun geliştirilmesi için çalışmalarını sürdürmektedir.

Arkeo-Sev Gönüllü Platformu olarak, önümüzdeki dönemde, Silifke ve Tarsus'ta bu yöndeki eğitim çalışmalarımıza devam etmek istiyor; sivil - resmi  tüm kurum ve kişilerden destek bekliyoruz.

Arkeo-Sev Projesi Girişimi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Free Hit Counter